Januar slankekur med Nutrilett

Nutrilett eller nupo slankekurSå er atter blevet Januar og folk skal for alvor i gang med den store slankekur efter alt den gode julemad og ofte lidt for mange juleøl. En gennemsnit dansker tager gerne 2½ – 3 kilo ekstra på i juletiden som de meget gerne vil smide igen her i starten af året. Vi ser lidt nærmere på nogle af de mest populære tiltag. Sundhed og helse er jo noget vi Danskere efterhånden har en del fokus på.

Måltidserstatninger
Som noget relativt nyt har de forskellige typer af måltidserstatninger vundet godt ind hos danskerne. Her er det hovedsagligt produkter som Nupo og Nutrilett folk er vilde med. De virker ved at man udskiftet et eller flere af sine måltider med f.eks. en Nutrilett bar eller protein shake som indeholde betydelig færre kalorier end et normalt måltid gør. Dette gør at en Nupo eller Nutrilett slankekur er nem af følge og overholde. Ulempen ved en Nutrilett slankekur kur er selvom deres bar eller drinks smager godt, holder de ikke helt sulten væk i længere tid og man bliver efter en time eller 2 ofte sulten igen. Men kan man leve med denne ofte svage sult er en Nutrilett eller Nupo slankekur en rigtig nem og god måde at tabe sig på.

Læs mere: Kom i form med kosttilskud som Nupo

Motion
Vi skal selvfølgelig ikke glemme den klassiske Januar motion, kør en tur og læg mærke til hvor mange flere mennesker du ser løbe ude i forhold til f.eks. forrige måned. Selv vi på indmeldelserne i de forskellige motionscentre oplever de også altid en kraftig stigning i Januar måned.
Motion kan være mange ting, alt lige fra at finde sine løbesko frem og løbe en tur uden for til styrke eller aerobic træning i sit lokale fitness center. Især forskellige typer af hold træning som f.eks. crossfit har vundet godt ind hos danskerne over de seneste år. Motion er en rigtig god form for slankekur da den udover at være med til at forbrænde det ekstra fedt også giver dig en bedre form og gør dig mere sund. Som en bonus er alle former for motion (med måde) med til at opbygge muskler som øger dit stofskifte, og gør at du kan forbrænde endnu flere kalorier om dagen uden at skulle arbejde ekstra for det. Motion er en stor del af vores generelle sundhed.

Diæter
Udover de forskellige måltidserstatninger som Nupo og Nutrilett som vi talte om tidligere er der også mange andre forskellige typer af diæter og slankekure baseret på hvad du spiser. Generelt gælder det om at spise mindre end hvad kroppen har brug for, men samtidigt holder sig over et niveau hvor kroppen ikke tror at man sulter og selv begynder at sætte stofskiftet ned for at spare på sine fedt ressourcer. Ofte kan man tabe sig rigtigt hurtigt med en diæt på få kalorier men en stor del af dette vægt tab er i form af væske og muskelmasse. Dermed risikere du at når du så stopper med din slankekur har du et lavere stofskifte end da du begyndte og dermed nemmere ved at tage nogle ekstra kilo på end før.

Hvis du vil have optimalt udbytte af din slankekur bør du kombinere kost og motion. Det kan f.eks. være ved at du udskifer din middagsmad med en Nutrilett bar og undgår at spise for meget fedt eller kulhydrater til morgenmad eller aftensmad. Dropper cola og slik og kommer ud og får pulsen godt op i mindst en halv time om dagen. Du vil i løbet af få uger kunne se en god effekt, både på vægten men også på din fysiske form. Mange har som mig ofte ikke tid til at løbe en tur hver dag, veje og måle sin mad og syntes derfor at det nemmeste ofte er blot at udskifte et måltid eller 2 med Nupo eller Nutrilett og dermed få en nem men stadig relativ effektiv slankekur.

Kilder:
Med24.dk